Program Våren 2022

INSTÄLLD! Frökväll med Kinnekullefrö den 25 januari är tyvärr INSTÄLLD eftersom vi inte klarar Corona-restriktionerna.

Välkommen till ett nytt odlingsår! Och välkommen att titta igenom det nya programmet som Programgruppen har tagit fram åt oss. Det är ju alltid lika spännande!

Vi har så mycket roligt framför oss och vi hoppas så klart att det inte ska komma någon mer Corona-restriktion emellan utan att vi nu ska få njuta av trädgårdsbesök och annat.

Tack till vår duktiga Program-grupp som vaskat fram de här aktiviteterna, planerat, ringt och bokat och sedan arrangerat text och bild i det här tjusiga programhäftet.

PS! Vi vill också gärna göra lite reklam för Vårgårda Trädgårdsförenings arrangemang:

En dag för trädgårdsdrömmar – 5 februari 2022

En dag för trädgårdsdrömmar är en dag då en massa trädgårdsintresserade samlas för att lyssna på intressanta föreläsare och byta tankar och idéer med varandra. Kl.11.00 börjar ”En dag för trädgårdsdrömmar” i Kulturen i Vårgårda. Det blir fyra föreläsningar som håller på fram till 17.30. Vi har paus för lunchbaguette med kaffe och frukt, det ingår i priset. Det kommer finnas möjlighet att köpa en del av böckerna som våra föreläsare gett ut. På kvällen finns möjlighet att delta i en avslutande middag.

Anmäl dig senast 14 januari.

Vårgårda Trädgårdsförening kommer följa de direktiv från Folkhälsomyndigheten som är aktuella vid genomförandet, just nu innebär det att du måste uppvisa vaccinationsbevis.

Föreläsarna är:
– Johannes Wätterbäck, odlare och författare, driver bloggen Farbror Grön.
– Rebecca Strömblad och Hanna Schagerlöv, odlingsexperter och bloggare, driver även podden Trädgårdsliv.
– Henrik Bodin, trädgårdsrådgivare på Svensk Trädgård.
– Anna Larsson och Eva Böhlin Andreasson, Anna är rosodlare från trakten och Eva är en rostok som är intresserad av att ta tillvara det mesta av vad naturen har att ge.

Mer information finns här: https://vargardatradgard.org/