Den Stora Trädgårdsdagen 2019

Trädgårdsmarknad

Den Stora Trädgårdsdagen handlar om att samla alla trädgårdsintresserade i Skaraborg och närområdet så att vi kan lära känna och inspirera varandra. Meningen är att arrangemanget ska svälla allt eftersom.

Vi testar lite olika teman varje år. I fjol var det miniseminarier och växtmarknad. I år erbjuder vi en trädgårdsmarknad. Vi bjuder in alla som är medlemmar i någon typ av trädgårdsförening att komma och delta, både som gäst eller som en del i evenemanget.

Och du som inte har organiserat dig i en förening är självklart välkommen du också! Du får din inbjudan här och nu eller via vårt Facebookevent och andra annonser.

Vi kommer att göra eventuella uppdateringar i vår Facebookevent som du hittar här:

Vill du vara med och sälja?

Är du medlem i någon trädgårdsorganisation i Skaraborg eller i närområdet och har plantor i överskott (eller något annat som har med trädgård att göra) kan du komma och vara med och sälja på vår Trädgårdsmarknad. Kontakta Lena på lena308ATgmail.com (byt ut AT mot snabel-a) så får du veta mera.

PS.
I år händer det så mycket på Torget samtidigt som vi har vår Stora Trädgårdsdag! Familj i Stad kommer att ha hoppborg och minidisco med Spider-Man, Malta Johanna loppet för den som gillar att motionera, underhållning med Billqvist och Babs och affärerna håller öppet och har olika specialerbjudanden. Malta Johannas Marknad med lokalproducerat finns på plats som vanligt. En möjlighet till en riktigt go’ heldag i Falköping alltså!
DS.