Den Stora Trädgårdsdagen är ett årligen återkommande arrangemang som handlar om att samla alla trädgårdsintresserade i Skaraborg och närområdet så att vi kan lära känna och inspirera varandra. Meningen är att arrangemanget ska svälla allt eftersom.

Vi testar lite olika teman varje år. 2018 var det miniseminarier och växtmarknad. 2019 erbjöd vi en trädgårdsmarknad. Flera olika lokala säljare från Skaraborg fanns på plats och plantor, dekorationer och annat bytte ägare.

2020: Trädgårdsmarknad, konst- och fotoutställning

Under 2020 återkom vår populära trädgårdsmarknad och vi la dessutom till en konstutställning! Marknaden fanns ute på Stora Torget och konstutställningen med trädgårdstema fanns på Bildkällan precis intill.

På Bildkällan fanns också bilderna från vår fototävling och alla som ville kunde rösta på sin favorit bland fyra finalister som styrelsen utsett. Vinsten var att få sin bild publicerad på framsidan av vårt nästa program. Även den som röstade vann ett pris.

För att kunna samla och snabbt sprida eventuella uppdateringar gör vi ett nytt Facebookevent varje år. 2020 års Facebookevent hittar du här:

Vill du vara med och sälja nästa år ?

Vi kommer förmodligen att ha en växtmarknad även nästa år. Är du medlem i någon trädgårdsorganisation i Skaraborg eller i närområdet och har plantor i överskott (eller något annat som har med trädgård att göra) kan du komma och vara med och sälja på vår Trädgårdsmarknad. Kontakta Ann på ann.westerlundATtelia.com (byt ut AT mot snabel-a) så får du veta mera.

PS.
Det här är ett samarrangemang med Malta-Johannas marknad som pågår varje lördag under sommaren. Där kan du träffa och handla av lokala mathantverkare och grönsaks/fruktodlare.

Samarrangör för Den Stora Trädgårdsdagen är Studieförbundet Vuxenskolan Östra Skaraborg.