Så kom vi då äntligen iväg till Kungsbacka där de arrangerade Urban Garden Day den 12 juni 2022. Förra gången fick vi ju tyvärr ställa in pga Corona-restriktioner.

Som utlovat i programmet är detta ett superarrangemang och alla som var med kunde njuta av de många olika trädgårdarna under hela dagen.

Vi åkte först till en del av Kungsbacka, stannade där en stund och sedan kom bussen och transporterade oss in till centrum. På så sätt hann vi att se mera utan att behöva gå så mycket.

Var och en hade med sig egen fika för ett stopp längs vägen, och matsäck för dagen om man inte köpte mat ute i Kungsbacka.

Urban Garden Day innebär framför allt att många av Kungsbackas privata trädgårdar och tillsammansodlingar öppnar upp för besök, men också att konst, kultur och glädje sprids i hela stan. Läs mer om detta på www.urbangardenday.se. Där finns också kartor och beskrivningar av trädgårdarna.

Resan i korthet:

Avresa: Kl 9.00 den 12 juni från Pendlarparkeringen/McDonalds, Falköping

Möjliga påstigningsplatser är också Grästorp, Vara och Vårgårda – uppge vilken ort du vill gå på vid när du anmäler dig!

Beräknad hemkomst: Kl 19 (vi lämnar Kungsbacka vid 17-tiden)

Sista anmälningsdag: 9 juni 2022 till Ingalill Andersson: 070-975 71 76

Avgift: 300 kr/person

Betala till: Bankgiro 92 78 55-7 eller swish 1232666742

Kom ihåg att skriva vem du är som betalar. Efter den 12 maj kommer vi att erbjuda medlemmar från andra trädgårdsföreningar att åka med om det finns platser kvar.

Från den 10 juni är anmälan bindande och vi kan tyvärr inte betala tillbaka avgiften.