Sociala medier

Du kan också hitta oss på andra ställen på webben!

Facebook och Instagram

Vi är aktiva på Facebook och på Instagram. På Facebook lägger vi upp information om våra aktiviteter och ofta foton från dem. Vi delar också annan information från webben som kan beröra oss som odlar. På vintern kan det till exempel handla om hur man matar småfåglarna och på sommaren kan det handla om bra sätt att kompostera. Eller något annat roligt som vi snubblar över. På Instagram är det ofta mer odlingsinriktat, tips och råd.

Sök på ”Falköpings Trädgårdsförening” och klicka gärna i ”gilla” eller ”följ” så kommer våra uppdateringar automatiskt upp i dina flöden på dessa medier.

Närradio

Vi sänder också ett program i Falköpings Närradio en gång i månaden. Det programmet finns sedan att ladda ner som en podd på www.fnf.nu. I programmet pratar vi om allt möjligt som rör trädgård och odling. Det är oftast tre personer som pratar och eftersom vi har väldigt olika inriktning blir programmet väldigt varierande. En av oss gillar att odla för att äta, en gillar trädgårdsdesign och en är växtsamlare.