Uppdatering sommaren 2020

Hej alla glada trädgårdsälskare!

Nu är äntligen sommaren här med många härliga timmar i trädgården.

I år kommer tyvärr en del saker på vårt vår-program att behöva flyttas fram eller ställas in p.g.a. Corona/Covid-19-situationen.

Vi kommer att meddela ändringar via våra sociala medier, Facebook och Instagram, och via våra massmejl som du som medlem kan anmäla dig till. Och vi kommer såklart att skriva om det här på vår webbplats också, men det kan bli så att informationen kommer ut något snabbare i de först nämnda kanalerna.

Detta gäller nu:

Trädgårdskonst på pinne – 19 april – FRAMFLYTTAD
Keramikkursen är framflyttad till senare i sommar. Vi återkommer med ett nytt datum när det blivit tillräckligt varmt för att kunna vara ute och greja.

Trädgårdsbesök – 8 juli – DELVIS ENLIGT PROGRAM
Vi får besöka den ena av trädgårdarna, den hos Ingrid Adomeit Jarlsson. Här finns mycket rosor, arboretum, perenner och en damm. Allt i ett naturskönt landskap. Detta är det sista besöket för vårprogrammet.

Den Stora Trädgårdsdagen – 29 augusti – ENLIGT PROGRAM

Vi beklagar att vi inte kan genomföra programpunkterna så som vi har tänkt.

Uppdatering juli 2020:
Nu ha också höst-programmet kommit och där har vi försökt ”Corona-säkra” aktiviteterna så att de ska gå att genomföra. Ändringar annonseras här på vår webbplats och i sociala medier.

Ta vara på er och njut av sommaren i era trädgårdar!

Med soliga hälsningar
Falköpings trädgårdsförening