Trädgårdsmarknad

Den Stora Trädgårdsdagen är ett årligen återkommande arrangemang som handlar om att samla alla trädgårdsintresserade i Skaraborg och närområdet så att vi kan lära känna och inspirera varandra. Meningen är att arrangemanget ska svälla allt eftersom.

Vi testar lite olika teman varje år. 2018 var det miniseminarier och växtmarknad. 2019 erbjöd vi en trädgårdsmarknad. Vi bjuder in alla som är medlemmar i någon typ av trädgårdsförening att komma och delta, både som gäst eller som en del i evenemanget.

Och du som inte har organiserat dig i en förening är självklart välkommen du också! Du får din inbjudan här och nu eller via vårt Facebookevent och andra annonser. Det viktigaste är ju dina tankar och drömmar om det som växer, odling av träd, buskar, blommor och grönsaker. Kom till oss – vi har inspirationen!

Vi gör ett nytt Facebookevent varje år, och där sköter vi eventuella uppdateringar. 2019 års Facebookevent hittar du här:

PS.
2019 hände det så mycket mera på Torget samtidigt som vi hade vår Stora Trädgårdsdag! Familj i Stad hade hoppborg och minidisco med Spider-Man, för den som gillade att motionera fanns Malta Johanna loppet, det var underhållning med Billqvist och Babs och affärerna höll öppet och hade olika specialerbjudanden. Malta Johannas Marknad med en massa lokalproducerade varor fanns på plats som vanligt på lördagar under sommaren och hösten. En möjlighet till en riktigt go’ heldag i Falköping alltså! Och många tog chansen – vi hoppas på en lika god uppslutning 2020!
DS.

Samarrangör för Den Stora Trädgårdsdagen är Studieförbundet Vuxenskolan Östra Skaraborg.